Emberek milliói szednek kalciumot annak érdekében, hogy csontjaik egészségesek maradjanak. A legújabb kutatások arra az eredményre jutottak, hogy a kalcium önmagában nem erősíti a csontokat, sőt annak feleslege lerakódhat az artériákban érelmeszesedést okozva.

A K1- és K2 vitamin szerepe kulcsfontosságú, ugyanis a D vitaminnal együtt aktiválják az úgynevezett GLA fehérjéket, melyek a kalcium csontokba történő beépülésében játszanak fontos szerepet, továbbá meggátolják a felesleges kalcium lerakódását az artériákban.

Számtalan tudományos kutatás igazolta, hogy a K2 vitamin fogyasztásával egyenes arányosan csökken a csontritkulás és a koszorúér-elmeszesedés kialakulása. Ha csak kalciumot fogyasztunk, akkor, a bevitt mennyiséggel arányosan növekszik csontritkulás és a koszorúér-elmeszesedés előfordulása. K2 vitamin hiányában a szervezetünkbe bevitt kalcium tehát kifejezetten káros!

Ha elegendő mennyiségű D3- és K2 vitamint fogyasztunk, akkor elegendő lényegesen kevesebb kalciumot fogyasztanunk, mert így is több kalciumhoz jut szervezetünk, ugyanis sokkal jobban hasznosul. A D3 vitamin zsírban oldódó vitamin ezért vigyáznunk kell nehogy túladagoljuk. Az esetleg bekövetkező túladagolás káros következményeit (túl magas kalciumszint a vérben, kalcium lerakódása) a K1- és különösen a K2 vitamin megakadályozza.

A K1 -és K2 vitamin erősíti a D3 vitamin hatását, ezért célszerű együtt szedni a három vitamint. Együtt szedve kiküszöbölhetjük mind túlzott mértékű D3 vitamin fogyasztásából mind a sok kalcium bevitelből keletkező káros következményeket. Azt már több tanulmány is bebizonyította, hogy a K1 -és K2 vitaminokat lehetetlen túladagolni, a feleslegesen bevitt mennyiség egyszerűen csak nem hasznosul.

Nagyon fontos, hogy a K2 vitamin legalább 95%-ban transz izomereket tartalmazzon, ugyanis csak a transz formában lévő K2 vitamin tudja betölteni élettani szerepét.

Újdonságok

8 másik termék van a kategóriában: